Wednesday 6 February 2013

Set Cadar 2

Set cadar
Yang ni dah berusia 23 tahun....cadar pengantin aku punya!
Atas permintaan seorang peminat dari Sarawak....aku uploadkan cadar ni.
 Terimakasih banyak2 Torento yg sudi berbalas2 sms setiap hari....
Ha....ni dia bantalnya....entah berapa hari aku menyulam set cadar ni...dah lupa...
Aku cuma buat dua biji bantal tidur dan sebiji bantal peluk.Bukan apa...dah tak
sempat....macam2 nak kena jahit. Hantaran perkahwinan pun nak buat sendiri.
Ropol tu aku buat secara menarik benang....ala orang tua2 la konon.
Ni dia ropol bantal....masa tu tengah rajin, sulam bikunya kecil2...tambah bunga
padi pulak tu. Sebab tu la lambat sangat nak menyulamnya....last2 dua biji bantal
jer.Yang dua biji lagi tak siap sampai hari ni....teruk betul!
Teringin nak bubuh manik,tapi tak sempat nak letak kat semua daun....
Ni bunga kat cadar pulak...
Ropol cadar aku buat dua lapis...semuanya kedut ala tarik benang.
Kalau sekarang aku dah tak sanggup buat macam ni...sekarang ni dah ada mesin
yg boleh buat kedut macam ni.Tapi mana aku ada mesin tu....
Biku pada ropol cadar....
Yg ni namanya biku tiga....aku sulam setangkai bunga padi pada setiap biku.
Waktu buat cadar ni aku baru 24 tahun....kalau sekarang...jenuh nak lenguh
tengkuk dan pinggang.....sebab biku tu panjang sangat...keliling cadar. Entah
berapa meter dah tak ingat.
Ni dia bantal peluknya....
Bantal yg aku guna sekarang ni dah mengecut....sebab tu nampak tak cantik
bila disarungkan.Dulu2 mak aku buat bantal pengantin dengan kabu.Sekarang
ni susah nak cari kabu yg ori.
Nantikan kemunculan set cadar yg ke 3....
Semoga peminatku...Toretto berpuashati....


3 comments: