Monday 26 November 2012

Design sulaman 2

Yang ni design bunga orkid, sesuai untuk menyulam baju kebaya.
Dah lama aku melukisnya....tak ingat dah tahun bila. Seingat aku bunga ni aku sulam
baju kebaya adik Puan Fauziah, boss JKR Ukur Bahan. Upahnya pun dah tak ingat.
Punyalah lama disimpan....sampai digigit lipas!



Ni design bunga rose....lama punya design. Yang ni aku sulam kat baju mini kurung.
Bunga yg besar tu jahit kat atas bahu, yg kecil menurun ke bawah.Dah tak ingat dah
mungkin sulam kat kiri dan kanan leher kut....
Rasa2nya aku sulam kat baju Puan Fauziah....dia tu jadi customer sejak aku baru kawin
sampai sekarang...dah 22 tahun.Sampai naik pening nak memikirkan design yg sesuai
dengannya.....orang jadi boss la katakan, bajunya mesti nampak lain dari yg lain.
Bunga ni aku sulam untuk 2 orang customer aja, tu yg nampak satu line merah dan satu
line hitam. Aku trace pakai hentam ja....aku letak kertas ni atas baju, pas tu kertas karbon
aku letak kat bawahnya....hentam saja pen apa yg ada.



No comments:

Post a Comment